ECO Şcoala

Motto: ,,A înţelege natura înseamnă a înţelege viitorul,dar a face ceva pentru salvarea naturii, atât de ameninţată azi, înseamnă a contribui la fericirea omenirii.” E.A.Poe

    ECO-CODUL: UN POM PLANTAT, UN PLĂMÂN OXIGENAT!

     CE ESTE PROGRAMUL ECO – ŞCOALA?
    - un program de management al mediului, de certificare şi susţinere a educaţiei pentru mediu în şcoli;
    - este coordonat la nivel internaţional de Fundaţia de Educaţie pentru Mediu;
    - este susţinut de Programul Naţiunilor Unite pentru Mediu (UNEP) şi de Consiliul Europei;
              - la program participă 37900 de şcoli din lume;
              - deţin steagul verde 12900 de şcoli;
              - la program participă 381 şcoli din România.


         OBIECTIVELE URMĂRITE
    - creşterea gradului de conştientizare a copiilor şi adolescenţilor privind problemele de mediu;
    - dezvoltarea spiritului civic şi a capacităţii de a lua decizii;
    - valorificarea deşeurilor;
    - amenajarea spaţiilor verzi din şcoală;
    - stabilirea de legături cu şcolile din România şi din lume.

         CUM FUNCŢIONEZĂ?
    Programul Eco-Şcoala implică mai mulţi paşi. Menţionăm:
         - stabilirea comitetului Eco-Şcoala la nivelul instituţiei;
         - analiza situaţ ;iei mediului în şcoală şi localitate; 
         - stabilirea planului de acţiune; 
         - implementarea, monitorizarea şi evaluarea activităţilor propuse în plan; 
         - colaborarea cu Agenţia de Protecţie a Mediului şi comunitatea locală;  
         - evaluarea externă a activităţilor desfăşurate de către CCDG;
         - recunoaşterea atingerii statutului de Eco-Şcoală prin acordarea Steagului Verde (Gren Flag).

         CERINŢELE CARE TREBUIE ÎNDEPLINITE PENTRU CA O ŞCOALĂ SĂ DEVINĂ ECO-ŞCOALĂ
    1. Aspectul îngrijit al şcolii - clădirea, curtea, grădina, gardul, împrejurimile.
    2. Curăţenia - în clase, pe holuri, în grupurile sanitare, în afara Şcolii.
    3. Motivarea elevilor pentru disciplină şi ţinută decentă - număr mic de elevi neşcolarizaţi, număr mic de elevi cu abateri disciplinare, uniformă şcolară sau ţinută decentă.
    4. Motivarea elevilor pentru învăţătură - elevi cu rezultate foarte bune la concursurile şcolare, participări la diferite concursuri şi proiecte de mediu, reviste şcolare.
    5. Educarea elevilor pentru potejarea mediului - activităţi numeroase de protejare a mediului.
    6. Educarea elevilor pentru economisirea apei, energiei şi colectarea selectivă a deşeurilor - afişe pentru economisirea apei, energiei, pubele de colectare selectivă a deşeurilor, coşuri speciale pentru hârtie, plastic şi alte deşeuri (în clase).
    7. Realizarea unui buget suplimentar prin valorificarea deşeurilor - existenţa unei evidenţe clare referitoare la acest aspect.
    8. Utilizarea veniturilor suplimentare pentru dotarea cu mijloace de învăţământ a unitaţii şcolare - documente care să explice folosirea banilor.
    9. Educarea adulţilor prin intermediul copiilor - participarea părinţilor la activităţile şcolii şi implicarea comunităţii locale în acţiunile  de protecţie a mediului.
    10.Schimbarea comportamentului elevilor pentru a deveni buni cetaţeni.

         CUI SE ADRESEAZĂ?
    - elevilor, personalului didactic, didactic auxiliar şi nedidactic dintr-o unitate şcolară.